slajd
slajd
Kolej Wąskotorowa Rogów - Rawa - Biała
WitamyAktualnościRozkład jazdyBiletyPociągi na zamówienieSpotkaniaDojazd

– Aktualności –

09.07.2021 - wichura przeszła przez Rogów, kursowanie pociągów nie jest zagrożone

W piątkowe popołudnie przez Rogów i inne miejscowości położone wzdłuż trasy naszej kolei przeszła bardzo silna burza. W wyniku bardzo intensywnych porywów wiatru połamanych zostało wiele konarów drzew. Na stacji Rogów Towarowy Wąsk. jedna ze złamanych gałęzi spadła na wyremontowany kolejowy pług odśnieżny 803S-02. Po wstępnych oględzinach konstrukcja pojazdu nie została poważnie uszkodzona. Ponadto upadająca gałąź zerwała przewody linii oświetleniowej wzdłuż torów nr 1 i 2. Instalacja została już wstępnie zabezpieczona. Siedem z ośmiu latarni zostało przywróconych do zasilania. Niestety ostatnie przęsło zasilania wymaga odbudowy.

Bardzo dziękujemy Strażakom z OSP Przyłęk Duży w gminie Rogów za szybką pomoc w usuwaniu powalonych konarów!

Informujemy że kursowanie pociągów nie jest zagrożone.
Zapraszamy na najbliższe kursy już w niedzielę 11 lipca 2021 r.!


08.07.2021 - o wspólnym bilecie w mediach

Wdrożony od lipca br., we współpracy z Łódzką Koleją Aglomeracyjną, wspólny bilet doczekał się publikacji w mediach branżowych. Poniżej prezentujemy kilka z nich:
• Rynek Kolejowy (5 lipca 2021 r.)
• Na kolei (4 lipca 2021 r.)
• Kolejowy Portal (4 lipca 2021 r.)
Zachęcamy do korzystania ze wspólnego biletu ŁKA + KWRRB. Szczegóły znajdą Państwo na naszej stronie w dziale >>> Bilety oraz na stronie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.


01.07.2021 - wdrożenie wspólnego biletu ŁKA + KWRRB

W ramach wieloletniej współpracy z Łódzką Koleją Aglomeracyjną nasza fundacja (FPKW) rozpoczęła wdrożenie nowego wspólnego przedsięwzięcia mającego na celu umożliwienie podróżowania pociągami ŁKA i KWRRB na jednym wspólnym bilecie. Z przyjemnością informujemy że w efekcie długotrwałych prac od 1 lipca br. wchodzi w życie oferta specjalna „Bilet ŁKA+Kolej Wąskotorowa”, uprawniająca pasażerów do przejazdu na preferencyjnych warunkach, na podstawie ważnego danego dnia biletu jednorazowego na pociąg ŁKA albo ŁKA Sprinter w relacji z/do Rogowa oraz pociąg FPKW na wybraną relację na odcinku Rogów Osobowy Wąsk. – Jeżów.

Podróżni korzystający z ww. oferty będą mogli kupić bilet łączony z rabatem, którego wysokość (10%-20%) będzie uzależniona od kategorii pociągu oraz odległości. Bilet ŁKA + Kolej Wąskotorowa będzie można nabyć:
• za pośrednictwem serwisu Koleo dostępnego na stronie internetowej www.koleo.pl, najpóźniej na 15 minut przed odjazdem pociągu KWRRB, przy zakupie biletu należy dokonać rezerwacji miejsca w pociągu KWRRB;
• u obsługi w pociągu KWRRB – wyłącznie na przejazd w dniu nabycia, pod warunki dostępności wolnych miejsc;
• u obsługi pociągu ŁKA – wyłącznie na przejazd w dniu nabycia.

Inicjatywa polega na wprowadzeniu wspólnego łączonego biletu na całą relację obejmująca tor wąski i normalny. Możliwa będzie zatem podróż na jednym bilecie np. od stacji Warszawa Zachodnia do stacji Jeżów. Ostatnia taka możliwość taryfowa była dostępna na polskiej kolei 20 lat temu, przed wyłączeniem części kolei lokalnych (w tym także naszej kolei) ze struktur PKP.

Zapraszamy do podróży na wspólnym bilecie!


27.05.2021 - Kolej Rogowska z innej perspektywy

Naszą kolej pasażerowie zazwyczaj oglądają z poziomu gruntu. Tym razem zapraszamy od obejrzenia naszej trasy i kursujących po niej pociągów z nieco innej perspektywy 🙂 Zapraszamy na film p. Przemysława Modrzejewskiego!


Jeżeli jesteście zainteresowani realizacją podobnego materiału na swoje potrzeby zachęcamy do kontaktu z autorem - modry.film@gmail.com


30.04.2021 - zapraszamy na pociągi planowe od 1 maja!

Już 1 maja zapraszamy na pierwsze w tym roku kursy naszych pociągów! Pociągi będą kursować:
- w każdą niedzielę od 2 maja do 3 października 2021 r.
- oraz dodatkowo 1 i 3 maja oraz 3, 4, 5 czerwca 2021 r.
Odjazdy z Rogowa o godz: 10:30, 12:05, 13:5015:25.

Bilety wzorem zeszłego roku można zakupić na naszej stronie internetowej www.bilety.kolejrogowska.pl

Ze względu na obowiązujące obostrzenia epidemiologiczne:
- Pociągiem może jednorazowo podróżować tylko 65 pasażerów, zajętych może być nie więcej niż 50% miejsc siedzących dlatego prosimy o zakup biletów przez naszą stronę www. Bilety na pokładzie pociągu będą sprzedawane jedynie w przypadku dostępnych wolnych miejsc w ramach limitu.
- Na terenie kolei oraz na pokładzie pociągu należy mieć zasłonięte maseczką usta i nos.
- W Jeżowie będzie działać punkt gastronomiczny serwujący dania na wynos, nie będzie organizowanego ogniska, nie będzie również stołów.

Serdecznie zapraszamy!


21.04.2021 - nowy dworzec w Rogowie

Nowy dworzec normalnotorowy w Rogowie - inwestycja PKP S.A. - prawie gotowy. Okolica naszego przystanku Rogów Osobowy Wąsk. przechodzi poważne zmiany. Już wkrótce przesiadki między normalnym i wąskim torem będą się odbywały w zupełnie innym otoczeniu. 🙂
Tymczasem przypominamy że nasze wąskotorowe pociągi wracają na szlak już 1 maja! Wobec obowiązujących obostrzeń sanitarnych liczba miejsc w pociągu jest ograniczona, dlatego zachęcamy do wcześniejszego zakupu biletów przez internet - www.bilety.kolejrogowska.pl


20.04.2021 - remont wagonu letniego

Nareszcie przyszła wiosna! W promieniach wiosennego słońca nasz remontowany wagon letni Bxi 1352 aż zakwitł na żółto. 🙂
A tak na poważnie to po operacji piaskowania konstrukcji całość została już pomalowana żółtym podkładem epoksydowym. Teraz pora na wypełniający podkład akrylowy i finalny lakier! Mamy nadzieję że wagon wróci na szlak jeszcze w tym sezonie.


15.04.2021 - Px48-1911 już w Koszalinie

Mamy kolejną dobrą wiadomość związaną z projektem "Para buch!". Lokomotywa parowa Px48-1911 wraz z tendrem Ptx48-1911 zostały dziś przetransportowane z lokomotywowni Rogów do lokomotywowni Koszalin gdzie zostaną poddane pracom umożliwiającym ich uruchomienie w tamtejszych warsztatach. Transport przebiegł bezproblemowo a maszyna korzysta już z uroków nadmorskiego klimatu. 😉 Tym samym ogłaszamy że prace przy przywróceniu pociągów parowych na naszej kolei wkroczyły w fazę realizacyjną!


07.04.2021 - powrót pociągów parowych na KWRRB

Z ogromną radością informujemy, że po 13 latach starań udało nam się sfinalizować finansowanie przedsięwzięcia mającego na celu przywrócenie na stałe pociągów parowych na naszej kolei! 😊 Dzięki zaangażowaniu Kancelarii Premiera, Powiatu Rawskiego, Gminy Rogów projekt wchodzi w fazę realizacji a czynny parowóz Px48-1911 poprowadzi pierwsze pociągi już w 2022 roku!
Na marginesie warto nadmienić że ostatni stale przydzielony czynny parowóz zakończył służbę na naszej kolei w 1976 r., czyli 45 lat temu! Od tamtej pory wszystkie pociągi były obsługiwane lokomotywami spalinowymi a pociągi parowe były organizowane od tamtej pory okazjonalnie, tylko 3 razy:
- w 1995 r. z okazji cyklu imprez organizowanych przez PKP (parowóz Px48-1752 pożyczony z Kolei Ełckiej);
- w 1996 r. z okazji rajdu organizowanego przez CAAR i PSMK (parowóz Las 1984 z PSMK);
- w 2015 r. z okazji organizowanych przez FPKW obchodów jubileuszu 100-lecia naszej kolei (parowóz Kp4-3772 z Kolei Bieszczadzkiej).


01.04.2021 - kontenerowiec EVERRAVKEN zablokował Rawski Szlak Żeglugowy

Dziś rano w Rawie Mazowieckiej doszło do nietypowego wypadku‼️ Kontenerowiec EVERRAVKEN 🚢 płynący do strefy przemysłowej na skutek podmuchu wiatru obrócił się i zaklinował w Zalewie Tatar. Ponieważ jest to ważny szlak żeglugowy, w obawie przed potencjalnymi konsekwencjami w zakłóceniu płynności żeglugi po rzece Rawce, sztab kryzysowy przy Zarządzie Portu Rawa Mazowiecka ⚓️ wystąpił do nas o wysłanie lokomotyw w celu ściągnięcia statku z mielizny. Ponieważ szlak naszej kolei przebiega stosunkowo blisko zalewu będzie to łatwe do wykonania. Mieszkańców budynków przy ul. Księże Domki prosimy o współpracę w udostępnianiu posesji i pomoc przy rozwijaniu lin pomiędzy torem a zalewem.
Cała akcja prowadzona jest w koordynacji z Urzędem Żeglugi Śródlądowej w Rawie Mazowieckiej, Starostwem Powiatowym w Rawie Mazowieckiej oraz Urzędem Miasta Rawa Mazowiecka.


29.03.2021 - piaskowanie wagonu Bxi 1352

W miniony weekend, dzięki sprzyjającej wiosennej aurze, udało się zakończyć "brudny" etap prac przy wagonie letnim Bxi 1352. Od teraz przed nami już tylko czyste prace montażowe. Oczekujemy właśnie na transport materiałów do zabudowy ścian i podłogi. Mamy nadzieję że wagon wyruszy na szlak jeszcze w tym roku. :)


27.03.2021 - silnik do MBxd2-215

Miło nam poinformować, że równolegle do prac remontowych przy pudle wagonu poszukujemy już jego podzespołów. Wiadomo, że tak popularne jeszcze niedawno autobusy Ikarus już zniknęły z naszych ulic, a to ten sam typ silnika co zastosowany w naszym wagonie. Nie ma więc co czekać z jego pozyskaniem, już jest to problem a z czasem będzie on coraz większy. Dlatego zdecydowaliśmy się na zakup silnika Raba D10, który najpewniej wymaga jeszcze remontu. Jest to konstrukcja nieco zmodernizowana względem pierwotnie zastosowanej w naszym wagonie, jednak poszukiwania tej oryginalniej nie przyniosły efektu.


10.01.2021 - prace przy wagonie motorowym MBxd2-215

Miło nam poinformować, że mimo niesprzyjającego czasu pandemii i słotnej aury prace przy naszym rumuńskim wagonie motorowym MBxd2-215 postępują. Z wagonu zostały usunięte resztki wykładziny podłogowej i zgniłych desek podłogowych oraz pozostałości ocieplenia podłogi i ścian wagonu.

Równocześnie sukcesem zakończyły się trzymiesięczne poszukiwania zakładu mogącego wykonać dla nas nową blachę poszycia ścian bocznych z odtworzonymi charakterystycznymi przetłoczeniami – poziomymi ryflami. Blachę wykonała dla nas firma Zychar z Biłgoraja na Zamojszczyźnie a jej zakup został sfinansowany przez Freightliner Polska. Gorąco dziękujemy zarówno za to wsparcie jak i zaangażowanie producenta w realizację naszego nietypowego zamówienia. Dzięki temu mogliśmy przystąpić do demontażu starego skorodowanego poszycia, co w kolejnym etapie pozwoli na wypiaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne szkieletu wagonu.

Ponadto jesteśmy w trakcie finalizacji zakupu silnika Raba pochodzącego z autobusu Ikarus. Poszukujemy także przekładni hydraulicznej, lecz na chwilę obecną niestety bezskutecznie. Wiadomo, że przekładnie takie produkowano niegdyś w Rumunii na licencji Clark Transmission Co. i, oprócz wagonów MBxd2, były one montowane w różnych ciężkich maszynach budowlanych – ładowarkach, ciągnikach itp., jednak do dzisiaj dawno wycofano już je z użytkowania. Oczywiście za wszelką pomoc w tych poszukiwaniach będziemy niezwykle wdzięczni. Jeżeli ktoś ma informację na temat takich przekładni bardzo prosimy i kontakt - biuro@kolejrogowska.pl

Jednocześnie gorąco dziękujemy za udzielone nam dotychczas zaufanie i wsparcie naszych prac poprzez zrzutkę dostępną pod adresem:
zrzutka.pl/z39srd
Mamy nadzieję, że prezentowane ich postępy zachęcą także innych do wsparcia naszej inicjatywy.

BIURO KOLEI

46 874 80 23

biuro@kolejrogowska.pl

ul. Dworcowa 37, 95-063 Rogów