Archiwum aktualności:

kreska

09-30. grudnia 2012

Trwają prace wykończeniowe w wagonie 3Aw:

Ściany wagonu od wewnątrz są ocieplane wełną mineralną zawijaną w folię paropszepuszczalną:

Wnętrze wagonu staje się coraz bardziej kompletne, jest już przedział ustępowy 🙂

Jednak muszla, jak widać, jeszcze do nie go nie trafiła 😉

Trwa już malowanie ścian tego przedziału:

Jest już także przedział ogrzewczy:

…którego wnętrze także jest już malowane:

Gruntownej naprawie i czyszczeniu zostały poddane charakterystyczne łamane drzwi do tego przedziału:

…które później także zostały odmalowywane:

Ponadto została już pieczołowicie zrekonstruowana tablica elektryczna:

Zdecydowaliśmy się zabudować oryginalne zachowane ławki. Wymagały one czyszczenia techniką sodowania (zbliżoną do piaskowania) i następnie szlifowania. Ostatecznie po pokryciu lakierobejcą przywróciliśmy ich dawny blask przy jednoczesnym zachowaniu „patyny” starości, m.in. zostały uwypuklone słoje drewna na listewkach:

Wszystkim zaangażowanym w liczne prace przy wagonie 3Aw gorąco dziękujemy!

kreska

1-2.12.2012 – malowanie wagonu osobowego 3Aw

W miniony weekend rozpoczęliśmy malowanie wagonu typu 3Aw ozn. Bxhpi 1908 (ex Gniezno), którego naprawa główna powoli dobiega końca. W jej ramach odtwarzana jest fabryczna kolorystyka kremowo-granatowa, która była stosowana na wagonach 3Aw przez całą dekadę lat 60-tych aż do początku lat 70-tych XX w.

W ostatnich tygodniach szczęśliwie zakończyliśmy szlifowanie kolejnych warstw szpachli i po nałożeniu farb podkładowych wagon był gotowy do finalnego malowania:

Podczas odtwarzania fabrycznej kremowo-granatowej kolorystyki konieczne było wysłonięcie granicy między tymi kolorami…

… co umożliwiło nam nałożenie dolnego koloru niebieskiego.

Odtwarzane oryginalne oznaczenia wagonu są wyklejane z szablonów…

…co po pomalowaniu i zdjęciu szablonów daje bardzo dobre rezultaty:

Wagon w pełnej okazałości:

Pudło wymaga jeszcze uzupełnienia powłoki kremowej w górnej części, czarnych detali sprzęgu itp. oraz naniesienia charakterystycznych oznaczeń drugiej klasy i historycznego napisu PKP. Nanoszone powłoki to tzw. farby bazowe, tj. warstwa kolorystyczna. Na koniec wagon będzie jeszcze pomalowany akrylowym lakierem bezbarwnym z powłoką antygrafitti.

Równolegle do prac malarskich trwało przygotowanie beleczek szkieletu wewnętrznego służących do zabudowy wnętrza wagonu.

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w nasze prace!

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.