Archiwum aktualności:

kreska

17.11.2012 – impreza 10 lat FPKW na KWRRB

17 listopada 2012 r. odbył się okolicznościowy przejazd pociągiem specjalnym dla miłośników kolei z okazji 10-lecia zarządzania Koleją Wąskotorową Rogów – Rawa – Biała przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych. Początkowo przejazd był planowany tylko na trasie Rogów – Głuchów. Jednak dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników i wolontariuszy Fundacji i odbudowaniu toru do Rawy pociąg dojechał aż do Zamkowej Woli (przystanek w Rawie Mazowieckiej przy dawnych zakładach mięsnych).

Impreza jak zwykle obfitowała w fotostopy. Powyżej pociąg specjalny w okolicach jeżowskich kopalni odkrywkowych.

Pociąg specjalny na stacji Głuchów.

Przejazd przez most z 1928 r. na rzece Rawce w Rawie Mazowieckiej.

Zmiana czoła pociągu na bocznicy na Zamkowej Woli.

Podczas przejazdu poddaliśmy testom nowy pas prądnicy układu oświetlenia elektrycznego wagonu 1Aw (Bxhpi 1685).

Przyjazd do Rogowa miał miejsce po zmroku.

Sygnał końca pociągu.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i do zobaczenia na następnych imprezach specjalnych dla miłośników kolei!

kreska

04.11.2012 – początek peronu gotowy

W weekend 03-04.11.2012 prace skupiły się na kończeniu budowy peronu. W efekcie udało się zakończyć zabudowę wszystkich krawędzi peronowych oraz rozpocząć wypełnianie korpusu peronu wraz z budową drenażu i nawierzchni grysowej.

Budowa drenażu wymagała zastosowania geowłókniny i przepuszczalnej warstwy ze żwiru. Warstwy żwiru zostały zagęszczone by ograniczyć do minimum późniejsze osiadanie peronu.

Pod peronem zabudowano też przepusty dla pędni podziemnej która w przyszłości będzie napędzać zabytkowe rogatki mechaniczne.

Do niedzielnego wieczora pierwsze 10 mb peronu zostało ukończone w wersji finalnej.

Poza pracami budowlanymi trwały też prace wykończeniowe w wagonie 3Aw (Bxhpi 1908, ex Gniezno).

Udało się zakończyć układanie podłogi przedziału pasażerskiego.

Przeprowadziliśmy także regenerację wytartych części sprzęgu poprzez napawanie i toczenie.

Regeneracji poddano też otwory sprzęgu w czołownicy. Ostatnie 50 lat pracy spowodowało znaczące wytarcie otworów. Na powyższej fotografii widać tuleję regeneracyjną wstępnie wspawaną w dużo większy, wytarty otwór.

A nasz kolejkowy szpachelmistrz finalizował szlifowanie powierzchni pod lakier wierzchni 🙂

Dziękujemy wszystkim ciężko pracującym w Rogowie w ubiegły weekend!