Archiwum aktualności:

kreska

27.02.2010 – próby piaskowania

Dzisiaj zostało przeprowadzone próbne piaskowanie wybranych fragmentów naszych eksponatów celem określenia czasochłonności i wyceny tej operacji. Niewątpliwie uwagę przykuwa „kosmiczny” skafander do piaskowania

fot. M. Michalski

kreska

24.02.2010 – nowy rozkład jazdy

W dziale Rozkład Jazdy opublikowaliśmy Tabelaryczny Rozkład Jazdy na 2010 rok (plik do ściągnięcia po kliknięciu w obrazek na dole strony).

kreska

14.02.2010 – prace weekendowe

W miniony weekend pracowaliśmy już od piątku. Duża frekwencja spowodowana feriami zimowymi sprawiła że w hali aż wrzało. Mimo zimowych problemów finansowych spowodowanych kosztami ogrzewania, wykorzystując głównie wcześniej zakupione materiały, staramy się by prace postępowały na przód. Oto efekty:

Agnieszka wraz z Konradem zajmowali się budową nowego wagonu…

Jak widać kobietom spawanie nie straszne 🙂

Który po odeskowaniu i pomalowaniu będzie pełnił dość nietypową funkcję 🙂

Kolega Paweł ps. „Ogoniasty”, jako zapalony torowiec poświęcił się jednej z ulubionych prac – remontowi zwrotnika.

A w najciemniejszym zakamarku parowozowni, w ciszy i skupieniu Adam zajmował się remontem wskaźników (na wystawę w muzeum) i malowaniu nowych tablic stacyjnych do Rawy Maz., Annosławia, Pągowa i Białej Rawskiej Wąsk. Poprzednie zostały zniszczone lub skradzione pod koniec urzędowania PKP.

Gorąco dziękujemy wszystkim za udział w pracach!

kreska

13.02.2010 – Kabina prawie na miejscu

Podczas czyszczenia kabiny od Lydki ujawniono kilka popękanych spawów. Decyzja prosta – pospawać. Ale jak pospawać aby kabina później pasowała do ostoi?

Najlepiej ją do ostoi przykręcić na czas spawania. Dlatego właśnie kabina roboczo wylądowała na ostoi.

Skoro kabina na ostoi a korby na podłodze to celem rozszerzenia frontu robót konieczne było uzyskanie lepszego dostępu do podwozia. W tym celu usunęliśmy technologiczne zestawy kołowe i ustawiliśmy ostoję lokomotywy na klatkach z podkładów,

W tak zwanym „międzyczasie” Tomek wzorowo oczyścił rurki instalacji pneumatycznej (gwizdawka, piasecznica, hamulec) z kabiny maszynisty.

kreska

12.02.2010 – Demontaż korb

Korba od Lydki to element ciężki i nieporęczny, ale zdjąć trzeba:

Dzięki temu uzyskaliśmy dostęp do pierścienia, pod którym znajduje się uszczelnienie zakwalifikowane do wymiany.

kreska

05-07.02.2010 – Oświetlenie i nie tylko

Mroźna pogoda wymusza ciągłe grzanie w Parowozowni. Również zaplecze socjalne dla wolontariuszy musi być przynajmniej lekko ciepłe… więc grzejemy. Na soboty i niedziele ustalamy grafik i grzejemy codziennie.

Niestety osiągana temperatura nie zachęca do bardzo wytężonej pracy, więc czasem w ramach odpoczynku pracujemy głową. Wypracowujemy różne koncepcje, doskonalimy pomysły… i prowadzimy różnego rodzaju dochodzenia.

Dziś dokładnie przyjrzeliśmy się oświetleniu w taborze:

Reflektor Zelmot

Dzięki przejrzeniu wszystkich stosowanych u nas reflektorów, lamp, kloszy, opraw… powoli kompletujemy naszą listę potrzeb (i odróżniamy oprawkę E92D od E92F jak również 0330.44400 od 0330.44450).

Najbardziej zagadkowy jest obecnie prezentowany reflektor wytwórni „Zelmot” (tu zamontowany błędnie bokiem). Reflektory takie powinny oświetlać tor przed jadącą lokomotywą, zaś skoro lokomotywa jest pojazdem poza drogowym (prawie jak off-road) to nie potrzebuje świateł asymetrycznych. Skąd więc znaleźć współczesny zamiennik dawnych świateł drogowych symetrycznych? Poszukiwania trwają.